Újabb friss, ropogós katasztrófafilm robbant be mozikba a Columbia Pictures készítésével. Aktuális, hiszen elvileg már csak 3 évünk van hátra, ráadásul magák a maják jósolták meg nekünk ezt a dátumot - ki ne lenne kíváncsi rá? Azért annyira ne legyél.

A Trailer alapján én már eldöntöttem, hogy ezt a filmet látnom kell. Az is igaz, hogy az előzetesekbe mindig belesűrítik a legjobb részeket, nade...
Régebben nagy katasztrófafilm rajongó voltam, később ugyan rájöttem hogy mind körülbelül ugyanarról szól, de kit nem nyűgöz le az a sok, teljesen valóságosnak tűnő animáció? "Mi lenne, ha?"
A 2012 is ezt használja fel alapjául: Mi lenne, ha 2012-ben összedőlne a világ? Csináljunk egy filmet, hát miért  ne, a maják is megmondták (bár ha tényleg igaz a jóslat, 3 év múlva élő adásban is megnézhetjük a filmet.)

A sztori dióhéjban: jön a világvége, van néhány szimpatikus főszereplő, ők túlélik, a kevésbé jófejek pedig meghalnak. Sajnos azt kell mondanom, a körülbelül 15-20 perces animációs részeken kívül semmit sem ér a film a maradék 138!! perc pedig közhelyes és kiszámítható. Aki látott már 1-2 átlagos amerikai filmet, az minden jelenet előtt meg tudja majd mondani, mi fog történni a következőben (velem is így volt).
Persze a film mellett szóljon, hogy az a 20 perc tényleg nagyon jól meg volt csinálva, az ember tátott szájjal és libabőrös karral nézte végig, ahogy a főszereplő végigszáguld San Francisco szétrepedezett utcáin, és szlalomozva kerülgeti a nyakába zúduló autókat, vagy éppen felhőkarcolókat. Persze óriási mákjuk is van, mindig az utolsó pillanatban lógnak meg a robbanások, stb-k elől...
Persze hogy ne legyen olyan száraz az egész -hiszen egy ilyen film eléggé meg tudja viselni a néző lelkét - próbáltak emberi értékeket, gesztusokat, tanulságokat sűríteni a filmbe, nem nagy sikerrel. Kár, hogy túlságosan erőltetettre sikeredett. Pl: az egyik szereplő önfeláldozó tette, hogy megmentse a fiait, vagy az országok képviselő, akik végül beleegyeznek, hogy beengedjék a kinnt toporgó embereket a bárkába. Hű.

Összegezve, nekem nagy csalódás volt a film, és szerintem a legtöbb embernek is. Sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. Ha tehetitek, töltsétek le vagy esetleg vegyétek ki DVD-n, aztán majd meglátjátok ti is. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://firkaszok.blog.hu/api/trackback/id/tr711583491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DanielRock · http://haikupower.blog.hu 2009.12.09. 17:34:47

én amikor ez az egész maja naptár mizéria megindult, éreztem hogy a hollywoodi rendezők fantáziáját meg fogja ragadni. Gondolkoztam én milyen címet adnék neki, de nekem ez a kreatív cím nem jutott volna eszembe xP
am nem láttam még a filmet, de asszem ezután ugyanúgy marad a megnézésre váró filmek listáján

Fodri · http://aprochef.blog.hu/ 2009.12.09. 19:05:38

Egyetértek, csalódás számomra is.Nem volt rossz, de ennél 100x több van a témában.
süti beállítások módosítása