Aki figyeli a játéktörténelem eseményeit, az biztos hallott már a két új hírről, aki nem az jól figyeljen: 2010 májusában jön ki a már most óriási közérdekeltséggel rendelkező Prince of Persia mozifilm, illetve a legújabb PoP rész. A Prince of Persia már 20 éve abba a kategóriába tartozik, amit mindenki ismer, és nagy valószínűséggel szeret. Így igazán kiváncsi vagyok, hogy mit hoznak ki ezekből. De mik voltak az előzmények? Mi történt a húsz év alatt, amitől a játékvilág egy kulcsszereplője lett?

//a folytatásban magyar nyelvű mozielőzetes//

 

Prince of Persia 1- 2 - 3D

PC-n eddig nem látott irányítási rendszer és az izgalmas csaták kombinációi jellemezte őket. Először az első részről ejtenék néhány szót:

A történet egykor nem számított túl sokat a játékiparban, de hogy ne legyen értelmetlen a játék, egy hercegnőt kellett megmenteni az Ezeregyéjszaka meséinek unszimpatikus karakterétől, Jaffar-tól a varázslótól, aki megöli a hercegnőt, ha nem megy hozzá feleségül. Az újabb részek szoros kapcsolata a homokhoz innen eredhet, hisz Jaffar egy egyórás homokórát indított el, hogy annyi időnk van hogy megmentsük a királylányt. És ezzel eljutottunk az egyetlen negatívumhoz: túl kevés az idő mentési lehetőség nélkül. Hisz a húsz éves játékoknak mi volt a céljuk? Unatkozol, ezért leülsz és játszol. De a mentési lehetőség mellőzése miatt kénytelen vagy újra és újra kezdeni a játékot mindig. Bevallom férfiasan, nekem nem sikerült még kivinni.

A második rész többnyire hasonló, csak nagyon szép grafikával is rendelkezett. A történet arról szólt, hogy Jaffar visszatért az élők közé valahogy, és visszaköveteli a trónját tőlünk, ami egész korrekt folytatás... mármint nincs ezzel gond. Itt a probléma gyökere egyedül a baromi nehéz játékmenet, amitől egy átlagos gamer - mint én - a falra mászik. Istenem, ha valaki játékot csinál, azt JÁTÉKOSOKNAK csinálja, ne robotoknak...

A Prince of Persia 3D-ről igazából nem tudok túl sokat, gyanítom Magyarországon ki se jött. Amit tudok, hogy 1999-be jött ki PC-re és Dreamcast-re, és a 3D-s felület ellenére tökugyanolyan az irányításmód valahogy mint a 2D-s részekben. De azt az időt nézve - amikor még a "mai" PoP részekhez nem tudtuk viszonyítani -  ez mindenképp egy nagyon jó játék lehetett.

 

 

Prince of Persia SoT - WW - T2T

 Ezek a játékok ismét forradalmat hoztak a piacra. A grafika egyértelműen jeles mindháromnál, és a játékmenet hihetetlenül addiktív.

A 2003-as Sands of Time volt az első folytatás az új szériában. A történet itt már sokkal tágabb, elég annyit tudni, hogy Perzsa hercegével vagyunk, és birtokunkban kell őrizni az Idő Törét (Dagger of Time). Útunkat keresztezni próbálják a mágikus homok által megmérgezett homokszörnyek hatalmas seregei, feladatunk csapdák és fejtörő feladatok nehezítik, de végig ott van nálunk a tőr, amivel nem csak le tudjuk lassítani az időt, de vissza id tudjuk pörgetni, és akár a szörnyeket kővé is tudjuk változtatni pár másodpercre. Ami probléma, hogy konzolátirat, így néha zavaró dolog lehet a szokatlan kameranézet. Ezt leszámítva, ez továbbra is egy tökéletes kezdete egy közkedvelt játék új szériájának.

A következő epizód a 2004-es Warrior Within. A történetnek az a lényeg, hogy a herceg keresi az Idő Császárnőjét, hogy a Sands of Time-ban történt szörnyűségeket megakadályozza. A három rész közül a WW volt valamennyire ellentmondásos a közízlésnek. Tudniillik hihetetlenül véres egy játék. Le lehet benne fejezni az ellenséget, meg lehet szabadítani felsőtestüktől, de még keresztben is le lehet gyakni őket, tehát jogosan szolgált rá a 18-as PEGI jelzésre. Viszont itt már bejöttek más nagy változtatások is, a free-form harcrendszer, és az új fegyverek használata. Plusz többször is ugrálhatunk a múltban és a jövőben, ami szerintem állati. A kameranézet sajnos továbbra is problémás.

A széria legutóbbi része a The Two Thrones, ami 2005-ös. A hercegnek lesz egy alter-egoja egy homokszörny személyében. A szörny karaktere a kinézettől kezdve a személyiségéig meglehetősen eltér a hercegétől. Van egy lánca, amivel tudunk új trükköket is bevetni az ellen' ellen (höhö). A WW-ben feltűnt vér-problémákat megoldották, az ellenségből cukorka hullik egy kardcsapás után, és a fejek hullása helyett kiscicák ugranak neki az ablaknak. Most komolyan, én nem értem miért kellett kivenni a 18-as motívumokat, az is adott egy egyfajta feelinget a játéknak. A kameranézet: problémás.

Prince of Persia (!)

Bizonyám, ilyen is volt... de nem akarok róla beszélni. Egy teljese új szériát próbáltak ki, amiben egy tolvajjal vagyunk. Rajzfilmes grafika, nevetséges harcrendszer, plusz egy csaj segítségére vagyunk végig szorulva (de legalább jó csaj).

TOVÁBBRA IS ROSSZ KAMERAKEZELÉSSEL.

 

...és így jutottunk el 2010-re, májusban kijön a Forgotten Sands játék, és a Sands of Time mozifilm változata a Walt Disney által. Az hogy ez mennyire ígéretes relatív, de mindenképp szép lesz, ezt garantálhatom. Zárásképp itt a magyar nyelvű trailer:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://firkaszok.blog.hu/api/trackback/id/tr21676360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fodri · http://aprochef.blog.hu/ 2010.01.16. 14:41:23

A sorozatot kedvelem, de nem is vagyok egy elvetemült rajongó.Eddig 3 résszel játszottam, a SoT-mal a WW-nel, és a TT-al.Tetszett mindegyik, bár néha a hajamat téptem...:D
A filmipar már nem egyszer megmutatta hogy legendás játékokat hogy kell a porig alázni film formájában.Bízom benne, hogy változik a tendencia.

DanielRock · http://haikupower.blog.hu 2010.01.16. 15:06:16

@Fodri: Én elég nagy fanja vagyok, tényleg sokat újat mutattak fel.

Az utóbbi ponttal meg egyet értek... amikor Sands of Time néven a Warrior Within kosztümben volt a herceg én már felkészültem a legrosszabbra.
süti beállítások módosítása